Numer 3/2012 (czerwiec - lipiec)

Wybrane tematy numeru

Nowy Model Wizyty Promocyjnej, czyli Sztuka Mówienia o Pacjencie

Na przestrzeni ostatnich kilku lat, a szczególnie w tym roku, zaszło wiele zasadniczych zmian, które wywrą istotny wpływ na prowadzenie wizyt promocyjnych. Zapewne wielu szefów działów promocji i marketingu zastanawia się jak zwiększyć efektywność przedstawiciela medycznego na wizycie? Jaką postawę i wiedzę powinien prezentować przedstawiciel? Jak zwiększyć jego wiarygodność?

Zapewnić Dostęp do Terapii - komentarz eksperta

Odnosząc treść artykułu „Zapewnić dostęp do Terapii” (J. Lagus, K. Feam) do sytuacji w Polsce należy najpierw poruszyć kwestię dostępności polskich pacjentów do nowoczesnych leków, a później opisać uwarunkowania i mechanizmy umożliwiające wcześniejsze, niż w okolicznościach standardowych, z nich korzystanie.

Artykuł podaje ciekawe - zebrane w Stanach Zjednoczonych i w większości krajów UE - dane na temat różnic w czasie pomiędzy oczekiwanym a rzeczywistym dostępem do nowoczesnych terapii. Niestety, w Polsce tak szczegółowych danych brak, jednak całkiem mierzalne jest określenie znacznego opóźnienia w dostępie polskich pacjentów do nowoczesnych - i dostępnych w znakomitej większości krajów europejskich - farmakoterapii. Owe opóźnienia łatwo mierzyć czasem oczekiwania na uzyskanie statusu refundacyjnego.

Zapewnić Dostęp do Terapii

Podczas gdy struktura prawna oraz praktyki medyczne są różne w poszczególnych krajach, wielu pacjentów nadal potrzebuje ułatwionego dostępu do nowych leków. Przemysł farmaceutyczny może w tym pomóc.

Prognozowanie na Rynku Farmaceutycznym

Żyjemy w świecie, w którym zjawisko prognozowania jest powszechne. Spotykamy się z nim na co dzień, choćby pod postacią dobrze wszystkim znanej prognozy pogody. W rzeczywistości ekonomicznej, która dotyka nas wszystkich, prognozowane są m.in. takie wskaźniki jak: stopa bezrobocia, inflacja, PKB.
W analizach demograficznych prognozujemy przyrost naturalny, śmiertelność, migracje ludności, gęstość zaludnienia na danym obszarze. Potrzeba prognozowania jest również mocno osadzona w konkretnych gałęziach przemysłu, nie wyłączając przemysłu farmaceutycznego i właśnie tym obszarem zajmiemy się w niniejszym artykule.

Motywowanie przedstawiciela w czasach kryzysu

Spadek wartości rynku farmaceutycznego jest faktem, spada o 5% a w niektórych segmentach nawet o 15% (za Pharmaexpert), jednocześnie targety są jak sprzed kryzysu, budżet na szkolenia obcięty, coraz większa niepewność zatrudnienia, stres wśród przedstawicieli większy niż kiedykolwiek. Jak w takich warunkach motywować swoich przedstawicieli?

Zarządzanie Lękiem w dobie Recesji na Rynku Farmaceutycznym

Pierwszy kwartał 2012 r. nie był łatwy dla całego rynku farmaceutycznego. Kilkunastoprocentowe skurczenie się wartości całego rynku, z ponad 20% zmniejszeniem się segmentu rynku leków refundowanych w pierwszym kwartale należy z pewnością do najgorszego wyniku w ciągu ostatnich 20 lat. Wprowadzona w styczniu Ustawa Refundacyjna zmniejszyła wydatki budżetu państwa o ponad 20% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego. Kadra menedżerska staje nie tylko przed koniecznością zarządzania „czynnikami twardymi”, takimi jak negocjacje cenowe, zmniejszenie wydatków reklamowych czy wreszcie zmniejszenie zatrudnienia personelu. Wydaje się, że kluczowe w tym czasie jest zarządzanie „czynnikami miękkimi”, takimi jak motywacja personelu, zarządzanie lękiem czy wręcz strachem oraz wyraźnie zaznaczony efekt poddania się - brak siły i wiary w możliwości rozwoju biznesu.

Android, iOS czy może Wwindows Phone 7 ?

Wiele firm farmaceutycznych stoi przed dylematem wyboru telefonów dla pracowników, w tym dla zespołów przedstawicieli medycznych i farmaceutycznych. Gdy urządzenie używane jest nie tylko do rozmów, ale także instalowane są na nim firmowe aplikacje mobilne służące wsparciu zespołów sprzedaży, wybór ten ma szczególne znaczenie. Zadecyduje o przyszłych kosztach przedsiębiorstwa oraz o jego efektywności sprzedażowej.

Podnoszenie Kwalifikacji Zawodowych. Prawo czy Obowiązek?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych oznacza zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika, z inicjatywy pracodawcy albo za jego zgodą. Kodeks Pracy nie nakłada jednak na pracodawcę obowiązku finansowania takich inicjatyw. Pracodawca ma tylko ułatwiać pracownikom podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych. A jak to się ma do rzeczywistości?

Najlepsze Praktyki: Analizy Komercyjne

Gdy relacje pomiędzy marketerami i analitykami komercyjnymi są zarządzane właściwie, może to pomóc marketerom w podejmowaniu bardziej świadomych strategicznych decyzji w stosunku do ich brandów.

W wielu firmach tradycyjna rola badań rynkowych ewoluowała do szerokich analiz komercyjnych, ale zbyt często marketerzy nie potrafią właściwie wykorzystać insightu, jaki one oferują. Z powodu bliskości z marką, marketerzy mają tendencję do przekonań, że to oni wiedzą najlepiej co jest najlepsze dla ich produktu i proszenie o poradę uważają często za zbędne.

Ludzka Twarz Promocji Elektronicznej

Aby przejście od wizyt przedstawiciela medycznego do elektronicznych metod sprzedaży mogło być skuteczne musi być połączone z innowacyjnością i ukierunkowaniem na lekarza.

Jednym z najbardziej wyraźnych aspektów zmieniającego się modelu biznesu farmaceutycznego jest obserwowany spadek liczebności zespołów sprzedaży. Niestety, luka powstała w wyniku zmniejszenia zespołów przedstawicieli nie została uzupełniona przez żadne rzeczywiście nowe propozycje i kanały promocji elektronicznej.

Rynkowe Szanse, czy...zagrożenia?

Mówi się, że liderzy potrafią dostrzec szanse na rynku, nawet tam gdzie wszyscy widzą problemy. Wyznaczają nowe rozwiązania dla bardzo trudnych i nowych sytuacji rynkowych. Nasz rynek farmaceutyczny właśnie przechodzi przez rewolucyjne zmiany po wprowadzeniu nowej Ustawy Refundacyjnej.

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy