Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Numer 1/2014 (luty - marzec)
Wybrane tematy numeru
Company Profile
"...rolą Przedstawiciela jest zapewnienie lekarzom bieżących informacji o nowych produktach, o nowych badaniach itd. Owszem cel biznesowy jest istotny, ale środkiem do jego osiągnięcia jest właśnie wsparcie środowiska lekarskiego w ich codziennej pracy z pacjentami".
Rozmowa z dr n. med. Michałem Pietraszkiem, Dyrektorem Generalnym Apotex Inc, Korporacja Przedstawicielstwo W Polsce
Ranking 50 największych firm na polskim rynku farmaceutycznym 2013
Ostatnie dwa lata przyniosły szereg zmian na polskim rynku farmaceutycznym. Wejście w życie nowej ustawy refundacyjnej z dniem 1 stycznia 2012 roku wpłynęło na działalność wszystkich podmiotów działających na tym rynku, poczynając od Narodowego Funduszu Zdrowia i producentów, poprzez hurtownie i apteki, a kończąc na pacjencie.
Jak cementować zespoły po "bitwie"?
...odbudowywanie motywacji teamu.
Zmiany w organizacjach, a zwłaszcza w przedsiębiorstwach farmaceutycznych, wymuszone zarówno globalnym kryzysem jak i nową ustawą refundacyjną spowodowały, że nie ma niemal firmy, w której personel pozostałby w niezmienionej strukturze. Restrukturyzacja zawsze niesie ze sobą wiele negatywnych emocji – obawę o pracę, płacę, status, przywileje, rozwój kariery etc. Z reguły zmiany powstają „na papierze” i mają w założeniach przynieść wzrost wyników finansowych. Niezmiernie rzadko zakłada się i wylicza spadek efektywności wskutek zagubienia ludzi w zmianach i osłabienia motywacji. Niniejszy artykuł ma pomóc menedżerom przygotować się do wdrożenia zmian, począwszy od świadomości destabilizujących zespół wydarzeń, a skończywszy na zasadach cementowania nowej drużyny.
Środa: słówko na dziś
Team
Cykl poświęcony poszerzaniu znajomości branżowego (i nie tylko) języka angielskiego.
Firmy konsultingowe: hit czy kit?
Trudna – i coraz trudniejsza – sytuacja rynkowa branży farmaceutycznej wymaga szybkiego dostosowania się do zmian i podejmowania innych działań oraz rozwiązań w obszarze promocji i marketingu. Tradycyjne podejście bazujące głównie na skuteczności leków, przewagach cząsteczek względem produktów konkurencyjnych i rekomendacjach lekarzy, w dzisiejszych czasach jest już niewystarczające. Dodatkowo, na rynku stale pojawiają się nowe innowacyjne molekuły, co skutkuje potrzebą wyróżnienia się na tle konkurencji. Obecnie, aby przekonać klientów do swoich produktów, firmy muszą inaczej ukierunkować swoje aktywności. Niezwykle istotne jest działanie wielotorowe, niezbędne stało się wprowadzenie nowych, bardziej efektywnych – często bardziej złożonych i skomplikowanych, a jednocześnie czasochłonnych – rozwiązań i strategii w tym obszarze.
Gdzie jest Twój błękitny ocean…?
Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do koncentracji na działaniach konkurencji. Jakie są ich udziały rynkowe, jakie wdrożyli kampanie promocyjne, jakie wyprodukowali materiały…Toczymy podobne dyskusje biznesowe, często chcemy/rekrutujemy tych samych kandydatów, a nawet nasze spotkania cykliczne odbywają się w tym samym czasie. Około 10 tysięcy Przedstawicieli Medycznych, około 100 firm farmaceutycznych z odpowiednimi zasobami Menedżerów. Wierzymy, że osiągnięty w przeszłości sukces biznesowy w danym segmencie rynku, będzie dobrą receptą na zdobycie podobnego, a nawet większego sukcesu w przyszłości. Staramy się prześcignąć rywali traktując zewnętrzne środowisko jako raczej niezmienne, z ustalonymi regułami gier konkurencyjnych. Te same ramy analityczne, bardzo podobny format planów operacyjnych. Typowy zatłoczony czerwony ocean, którego bezpieczne przepłynięcie jest rzeczywiście wyzwaniem. A tymczasem dobra herbata nie będzie bardziej słodka od samego szybszego mieszania łyżeczką…
Pan trener koń
A gdyby na salę wykładową podczas szkolenia, np. z tworzenia współpracującego ze sobą zespołu, wszedł koń? Albo lepiej, gdyby Was, drodzy Czytelnicy, zamiast do sali wykładowej zaprowadzono do… stajni? Pewnie niektórzy poczuliby się niekomfortowo, być może zaskoczeni, rozczarowani, a na pewno nieprzygotowani na to, co może się wydarzyć.
Jak jednak możemy się rozwijać, jeśli nie doświadczamy nowych rzeczy, nie eksperymentujemy, nie robimy czegoś zupełnie innego niż zwykle? Podczas gdy tradycyjne metody szkoleniowe trochę się już „przejadły”, może czas poszukać czegoś innego, nowatorskiego, bardziej prawdziwego?
Zza biurka i z pola
Jak nie oderwać się od rzeczywistości? ...czyli Marketing zawsze na pierwszej linii
Rosja stawia na biofarmę
Rosyjska ekonomia post-marksistowska boryka się z problemami i już od dawna wymaga gruntownej naprawy – ale czy widoczny udział rządu w promowaniu „światowej klasy” sektora biofarmaceutycznego wystarczy dla zabezpieczenia przyszłości, gdzie innowacja kłóci się z ideologią?
7 nawyków najskuteczniejszych konkurentów
W październiku 2013 Pharm Exec opublikował swój dwunasty coroczny audyt przemysłu farmaceutycznego, który identyfikuje najskuteczniejsze sposoby podnoszenia wartości firmy dla udziałowców, oceniając osiem porównawczych miar efektywności operacyjnej firm. Audyt umieścił Novo Nordisk, Gilead Sciences, Biogen Idec, Celgene i Roche (w podanej kolejności) na szczycie firm farmaceutycznych. Członek panelu doradczego, Stan Bernard z Bernard Associates dokonał analizy tych pięciu organizacji w celu zidentyfikowania siedmiu nawyków, które są źródłem ich sukcesu. W artykule zostały przedstawione konkluzje tejże analizy.