Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zarządzanie Lękiem w dobie Recesji na Rynku Farmaceutycznym
Data dodania: 2012-08-10 21:25:48Pierwszy kwartał 2012 r. nie był łatwy dla całego rynku farmaceutycznego. Kilkunastoprocentowe skurczenie się wartości całego rynku, z ponad 20% zmniejszeniem się segmentu rynku leków refundowanych w pierwszym kwartale należy z pewnością do najgorszego wyniku w ciągu ostatnich 20 lat. Wprowadzona w styczniu Ustawa Refundacyjna zmniejszyła wydatki budżetu państwa o ponad 20% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego. Kadra menedżerska staje nie tylko przed koniecznością zarządzania „czynnikami twardymi”, takimi jak negocjacje cenowe, zmniejszenie wydatków reklamowych czy wreszcie zmniejszenie zatrudnienia personelu. Wydaje się, że kluczowe w tym czasie jest zarządzanie „czynnikami miękkimi”, takimi jak motywacja personelu, zarządzanie lękiem czy wręcz strachem oraz wyraźnie zaznaczony efekt poddania się - brak siły i wiary w możliwości rozwoju biznesu.
Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu
Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.
Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.