Numer 2/2011 (kwiecień - maj)

Wybrane tematy numeru

Kolejna Fala

PHARM EXEC’S Pipeline Report 2011
42 spośród najlepszych nowych leków w fazie rozwoju

Podobnie jak syrena lub minotaur, portfel branży farmaceutycznej na rok 2011 jest jak stwór przybierający nowe kształty – jest hybrydą produktów podstawowej opieki zdrowotnej i produktów specjalistycznych; molekuł masowych i biologicznych leków przeciw chorobom sierocym; nowoczesnych szczepionek przeciw chorobom zaniedbanym, które mogą ocalić setki tysięcy istnień, dostępnych „po kosztach”; oraz leków onkologicznych mogących przedłużyć życie o kilka miesięcy, za cenę dla nielicznych, których na nie stać. Z przestarzałego już modelu blockbusterów powstają nowe formy życia branży, które nadal pozostają na etapie kształtowania się.

Pułapki Budowania Relacji

Tworzenie relacji z klientem i lekarzem to wcale nie prosta sprawa. Zarówno ich zapoczątkowanie, budowa oraz eksploatacja sprzedażowa nastręczają licznych problemów. Powstają one głównie w obrębie tworzenia i utrzymywania granicy pomiędzy obcością, przyjaźnią, a znajomością biznesową.

Dział Marketingu i Dział Sprzedaży. Czy to jest jeden zespół?

Współpraca marketing–sprzedaż. Od razu nasuwa się garść pytań: Czy możliwa jest współpraca? Jak zbudować wzajemne zaufanie? Kto jest winien gdy produkt nie sprzedaje się? Zła strategia marketingowa, czy słabi przedstawiciele? Kto jest ojcem sukcesu: marketing czy sprzedaż?

Efektywność Przedstawiciela kontra Styl Zarządzania

"Wydajność pracowników jest odzwierciedleniem tego, co sądzą ich pracodawcy."

Evidence Based Marketing - „Sprawdź zanim zainwestujesz!"

Czy, i jak testować materiały promocyjne Rx?

Uruchomienie kampanii promocyjnej to poważna inwestycja. Warto zrobić wiele, by zminimalizować ryzyko inwestycji chybionej.

Facebook nie dla wszystkich

Najnowsze badania agencji interaktywnej K2 pokazują, że użytkownicy Facebooka traktują na równi profile znajomych z profilami marek. Nic dziwnego, że polskie firmy coraz częściej wykorzystują ten portal do prowadzenia komunikacji z klientami.

Sekrety Skutecznej Komunikacji! Filtry Percepcji.

We wcześniejszych artykułach zajmowaliśmy się kwestią tworzenia i utrzymywania lojalności klienckiej oraz komunikacji w oparciu o wykorzystanie systemów reprezentacji (słuchowego, wzrokowego i kinestetycznego). W bieżącym materiale pogłębimy wiedzę z obszaru komunikacji i wywierania wpływu. Dowiemy się, jak są tworzone i jak działają indywidualne systemy decyzyjne naszych klientów. Jak dopasowywać przekaz do tych systemów, aby osiągnąć zamierzony przez nas efekt.

Przychodzi przedstawiciel do ... kardiologa

Fakt, że przedstawiciel medyczny dostaje się do gabinetu kardiologa nie jest całkiem nieprawdopodobny, choć nie jest to łatwe. Natomiast to, że nowy przedstawiciel przychodzi i od razu trafia do gabinetu, to prawie niemożliwe. A powody są następujące:

  • brakuje nam specjalistów. W Polsce mamy ok. 2 tysięcy kardiologów, czyli 50-ciu na jeden milion mieszkańców. Powinno ich być ok. 3 tysięcy aby dorównać do standardu europejskiego (80-ciu na milion mieszkańców). Kardiologia jest niezwykle trudną, także dla lekarzy, specjalizacją. W obiegowej opinii funkcjonuje jako „trójka”, czyli trzeci poziom. Jeśli lekarz chce zostać kardiologiem, wymaga to od niego wielu lat pracy, wielu lat nauki i wielu naprawdę trudnych egzaminów. Dzięki temu też kardiolodzy w środowisku lekarskim cieszą się niemałym uznaniem.

Twoje Prawo Pracy

Wszystko o Umowach o Pracę

Każdy pracownik, najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy, zawiera na piśmie formalny kontrakt z nowym pracodawcą. Często, podobnie jak umowy kredytowe, podpisujemy go nie analizując szczegółowo jego zapisów. Pomijając wymogi formalno-prawne, każda umowa zawierana jest nie na czas, gdy wszystko toczy się po myśli obu stron kontraktu, ale tak naprawdę „na wszelki wypadek”, czyli do wykorzystania w chwili gdy sprawy potoczą się nie tak jak zakładaliśmy. Dlatego warto zaznajomić się z różnymi możliwościami zawarcia jak i rozwiązania kontraktu, jakim jest Umowa o Pracę. W bieżącym wydaniu „Twojego Prawa Pracy” przybliżę więc najpopularniejsze formy kontraktów zawieranych przez firmy farmaceutyczne w Polsce.

Who is Who

Grzegorz Bora, Kierownik Działu Diagnostyki, Genexo Sp. z o.o.

Moja droga zawodowa w branży farmaceutycznej zaczęła się już w ubiegłym stuleciu. Latem 1999 roku byłem absolwentem Akademii Medycznej w Łodzi w trakcie stażu podyplomowego i już wiedziałem, że forma wykonywania potencjalnie pięknego zawodu lekarza w naszej rzeczywistości nie jest dla mnie.

Marek Kobyliński, Business Unit Manager Patented Products, Abbott International

Unikając truizmów i uogólnień, chciałbym podzielić się refleksją na temat egzekucji indywidualnych planów rozwoju kariery zawodowej. Mając okazję pracować na wielu pozycjach w działach komercyjnych firm farmaceutycznych zdążyłem docenić wagę i znaczenie każdej z nich. Poznałem wyzwania i przywileje. Zanim zdecydujesz się pokonywać kolejne szczeble w karierze zawodowej i tym samym zwiększać odpowiedzialność zajmując „wyższe” pozycje w strukturach  firmy, ustal plan działania, gdzie i kiedy chcesz się znaleźć. Bądź konkretny i konsekwentny w działaniu. Zdefiniuj też, jakim oczekiwaniom powinien sprostać pracodawca, któremu poświęcisz swój intelekt i część życia, nie tylko zawodowego.

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy