Numer 1/2011 (luty - marzec)

Wybrane tematy numeru

Od Przedstawiciela do District Managera

Trzy fazy zdobywania doświadczenia menedżerskiego i awansu na district managera

W ostatnich latach, kiedy branża była na fali wznoszącej, największym marzeniem wielu przedstawicieli było odnalezienie sposobu na awans. Poniżej znajdziecie trzy fazy drogi do awansu.

Rozwój Zespołów - debata

Wyzwania na lata 2011-2012

Prawie 20 lat temu u polskich lekarzy pojawili się pierwsi Przedstawiciele Medyczni. Dziś większość z tych osób, (o których pół żartem, pół serio mówimy „weterani branży”) zajmuje najwyższe stanowiska w firmach. Są jednak i tacy, którzy mając 15-16 lat doświadczenia nadal znajdują satysfakcję z pracy wciąż w tej samej roli, choć – i do tego zmierzamy – rola Przedstawiciela Medycznego od wspomnianych początków uległa sporym zmianom. Z pewnością jednak zmianom uległo też postrzeganie samego zawodu.

Twoje Prawo Pracy

Stosunek pracy kobiety spodziewającej się dziecka objęty jest szczególną ochroną

Pytanie: Jestem mamą rocznej Zuzi, którą nadal karmię piersią. Pracuję w zadaniowym czasie pracy, w którym muszę wykonać określoną liczbę wizyty lekarskich. Słyszałam, że w związku z tym mogę kończyć wcześniej pracę, czy to prawda?

Twoje Ciało, Twój Przekaz

Trzy proste wskazówki komunikacji niewerbalnej poprawią skuteczność twoich wizyt

Język ciała, nazywany często komunikacją niewerbalną, potrafi wiele przekazać w komunikacji z lekarzami. Często język ciała determinuje to czy twoi lekarze doceniają, akceptują i przychylnie reagują na twój przekaz.

Poznanie pracownika w zakresie jego cech indywidualnych kluczem do skutecznej motywacji i sukcesu zawodowego

Czym jest motywacja? Jak rozpoznać rodzaje motywacji w pracy i w życiu codziennym?

Motywacja wg. Tamary Lowe jest kluczem do sukcesu w każdej dziedzinie naszego życia. Od czynności porannego wstawania powiązanego z wyjściem do pracy do odpoczywania po ciężkim dniu. To co nas napędza do wszelkich czynności codziennych i jest ich istotą, to właśnie motywacja. Jest ona ENERGIĄ do działania.

Klient przyjaciel

Błędy przedstawicieli medycznych

To trzeci artykuł opisujący błędy, przed którymi przedstawiciele medyczni niełatwo się mogą ustrzec. Tym razem chcemy zwrócić Państwa uwagę na sposoby budowania relacji z lekarzami i klientami. Temat ten, podobnie jak poprzednio poruszone, został wybrany z grupy zgłoszonych przez przedstawicieli oraz menedżerów sprzedaży pracujących w firmach branży medycznej.

O Zaufaniu...

Droga Redakcjo...

Do napisania poniższego tekstu zainspirowała mnie lektura portali z ogłoszeniami o pracę. Jak łatwo zauważyć, pewne firmy farmaceutyczne (wtajemniczeni na pewno wiedzą jakie) ogłaszają się tak często w poszukiwaniu przedstawicieli medycznych, iż można odnieść wrażenie, że wykupiły chyba stały abonament w prasie. Zacząłem się zastanawiać, z czego to wynika. Wątpię żeby co miesiąc była otwierana nowa linia czy miała miejsce restrukturyzacja. Intrygujące jest to także ze względu na fakt próby nowego spojrzenia na naszą pracę, co skrzętnie zasygnalizował redaktor naczelny w numerze grudniowo-styczniowym.

Pharma czy sprzęt medyczny?

... czyli, gdzie szukać szansy na rozwój?

Wiele osób pracujących w obszarze sprzedaży myśli o rozpoczęciu pracy w sektorze farmaceutycznym. Pracę na stanowisku Przedstawiciela Medycznego traktują jako bardzo pożądaną i prestiżową. Z drugiej strony, wielu Przedstawicieli Medycznych mających doświadczenie w sprzedaży farmaceutyków wśród lekarzy i aptek myśli o dalszym rozwoju zawodowym. Spora liczba osób rozgląda się za pozycją Product Managera, na której mogłaby wykorzystywać swoje doświadczenia ‘z pola’ związane z promowanym dotychczas produktem.

Promowanie do Kobiet

Niezależnie czy w roli lekarza, pielęgniarki czy recepcjonistki, kobiety odgrywają ważną rolę w placówkach medycznych. Dowiedz się jak do nich promować, by odnieść sukces.

Evidence Based Marketing

Kiedyś medycynę uważano za sztukę, opierającą się na indywidualnym doświadczeniu i wiedzy intuicji lekarza. Dziś obowiązuje zasada EBM (Evidence Based Medicine) – decydują empiryczne dowody z badań klinicznych. Podobna przemiana nastąpiła w świecie marketingu. Wprawdzie uprawianie go zawsze będzie wymagać odrobiny artystycznej wyobraźni, ale trudno dziś wyobrazić sobie decydowanie o marketingowych inwestycjach bez ”naukowego”, empirycznego właśnie uzasadnienia. Zalecenie, by w zarządzaniu produktem opierać się na wnioskach z regularnie prowadzonych badań rynkowych nazwałbym zasadą „EVIDENCE BASED MARKETING”.

On czy Off

...czyli o synergii działań w sieci i poza nią

Stare podejście narzędziowe do marketingu już minęło. Media społecznościowe zaprowadziły rewolucję w odbiorze i selekcji treści. Ten, kto decyduje się wyłącznie na egzystowanie w mediach offline, odbiera sobie szanse na angażowanie użytkowników Internetu do budowania pozytywnego wizerunku firmy lub produktu online.

Przychodzi przedstawiciel do ... pediatry

Każdy Przedstawiciel rozpoczynający pracę w branży farmaceutycznej, jak również na poszczególnych etapach rozwoju zawodowego, uczestniczy w szeregu różnorodnych szkoleń mających przygotować go do pracy "w terenie". Zdobywa wiedzę produktową, poznaje tzw. techniki sprzedaży, dowiaduje się jak skutecznie nawiązać relacje z lekarzem lub farmaceutą. Śmiało możemy stwierdzić, że zawód Przedstawiciela Medycznego/Farmaceutycznego to jeden ciągły proces edukacyjny.

Who is Who

Marek Ignyś, Training Manager Sales Force Excellence, Bayer Schering Polska Sp. z o.o.

Opowiem Wam historię człowieka, który zapytany podczas jednego ze spotkań: Co jest Twoją największą siłą? odpowiedział: Optymizm i zaufanie do ludzi. Ktoś pewnie powie, cóż to za patos, ja dodam, patos przez wielkie P!

Jarosław Skrzyszowski, Dyrektor Business Unit 1, Jelfa SA

Gdy rozpoczynałem pracę w firmach farmaceutycznych byłem już osobą o sporym doświadczeniu w zupełnie innych obszarach aktywności zawodowej. Pierwsze doświadczenia pracy z zespołami ludzi zbierałem na początku lat 90-tych jako absolwent gdańskiej AWF i trener w Sopockim Klubie Lekkoatletycznym. Był to okres znaczących zmian wiążących się z koniecznością angażowania się w pozyskiwanie środków finansowych od sponsorów, instytucji itp. W ramach mojej aktywności na tym polu zetknąłem się z nowymi na polskim rynku międzynarodowymi organizacjami komercyjnymi, które wprowadzały nowe spojrzenie na biznes, jego strukturę i organizację.

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy