Numer 4/2011 (sierpień - wrzesień)

Wybrane tematy numeru

Skąd się biorą TOP Managerowie w biznesie farmaceutycznym?

Dwudziestoletnia historia przemysłu farmaceutycznego w zachodnim stylu wykształciła grupę TOP Managerów. W zasadzie ich rozwój to praca na każdym niemal szczeblu - od stanowiska przedstawiciela medycznego, przez product managera, kierownika regionalnego i szefa business unit’u. Ludzie związani z branżą jednym tchem wymieniają nazwiska takie jak Nitka, Łokaj, Michniewski, Bocheńska, Woroszylska-Sapieha, Barliński, Ciąpała, Kuczyński, Skup.

Dojrzewająca branża farmaceutyczna

Zespoły przedstawicieli stają się dojrzałe i starzeją się w zastraszającym tempie. Znacznie szybciej, aniżeli pracujący w nich ludzie ...

W latach ’90 XXw., czyli wbrew temu, co mówią roczniki wchodzące obecnie na rynek pracy, całkiem niedawno, w gwałtownych konwulsjach tworzyła się w Polsce branża farmaceutyczna. Wchodziły na rynek nowe firmy, zatrudniały nowych pracowników, zdobywały kolejne przyczółki i wykazywały się gigantycznymi wzrostami obrotów. To nic nadzwyczajnego.

Nie tylko praca - Lekarskie Pasje

Rowerem przez egzotyczne zakątki świata

Interesujący i ciekawy gość...

Tak w skrócie pani dr Danuta Gidian-Jopa określa przedstawicieli firm farmaceutycznych, z którymi najlepiej jej się współpracuje.

Ciężar Dowodów

Budowa wiarygodności u lekarzy wymaga zaufania, wiedzy i dowodów potwierdzających nasze słowa.

Mark Twain kiedyś powiedział, „Istnieją trzy rodzaje kłamstw: zwykłe kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyki”. Taki brak zaufania może mieć mocne korzenie. Tak naprawdę 72% wszystkich statystyk jest tworzonych od ręki...o czym być może wiesz. Czy uważasz, że takie statystyki są precyzyjne? Bez względu na to czy wierzysz w prawdziwość tego zdania czy czujesz, że zostało zmyślone, efekt końcowy jest ten sam – jesteś sceptyczny i nie pozostajesz z tym uczuciem sam. Staliśmy się sceptykami. Doszliśmy do punktu, w którym spodziewamy się, że politycy i pozostali wybrani przez nas oficjele kłamią na temat uzyskanych głosów, wyolbrzymiają swoje osiągnięcia i świadomie obiecują gruszki na wierzbie, a to wszystko przy jednoczesnym umniejszaniu zasług swoich konkurentów.

Pfizer Wprowadza Badania Kliniczne do Domu

Pfizer rozpoczyna pierwsze w historii zdalne badania kliniczne, wykorzystując technologię pozwalającą pacjentom uczestniczyć w badaniach w domowym zaciszu.

W czerwcu Pfizer ogłosił rozpoczęcie programu badań klinicznych (Research on Electronic Monitoring of AOB Treatment Experience – REMOTE, z ang. zdalny) – nad zatwierdzonym już lekiem stosowanym w nadczynności pęcherza moczowego (AOB), Detrol LA (w Polsce występuje pod nazwą Detrusitol), które mają zostać w całości przeprowadzone zdalnie, z wykorzystaniem telefonów komórkowych i Internetu do rekrutacji i dalszego prowadzenia uczestników badania przez najbliższy rok. Skąd badanie kliniczne nad lekiem, który jest już na rynku od ponad dziesięciu lat?

The Sky Is No Limit

Chmura obliczeniowa staje się koniecznością dla firm farmaceutycznych, wpływając na niemal każdy aspekt coraz bardziej złożonego modelu biznesowego, w którym współpraca i integracja informacji stają się najważniejszym źródłem przewagi konkurencyjnej.

Technologia i komunikacja idą ze sobą w parze. Facebook, Twitter, e-mail czy smartfon – z których wszystkie są praktycznie w zasięgu ręki – podpowiadają nam, że technologia ma służyć do komunikowania się. W przemyśle farmaceutycznym, podobnie jak gdziekolwiek indziej, nowe technologie prowadzą do nowych sposobów utrzymywania kontaktów: Przedstawicieli Medycznych z lekarzami, lekarzy z pacjentami, a działów marketingu z płatnikami.
Mimo iż technologia kryjąca się za chmurą obliczeniową jest obecnie poznana, przemysł farmaceutyczny nadal poszukuje najlepszych i najpraktyczniejszych sposobów wykorzystania jej potencjału w zgodzie ze standardami regulacyjnymi i zachowania poufności. 

Evidence Based Marketing. Dlaczego fokusy?

Wywiady grupowe – zwane popularnie fokusami – to od wielu lat sztandarowa technika w badaniach rynku. Jak wyglądają takie fokusy, i po co się je robi? Dlaczego marketingowcy tak je sobie upodobali? I czy zawsze są dobrą metodą poznawania opinii i zachowań klientów?

W polskiej terminologii przyjęło się określenie: zogniskowane wywiady grupowe. Czyli kalka językowa z ang. Focus Group Interview (FGI). Ale i tak wszyscy mówią: „fokusy”, „grupy fokusowe” albo „ef-dżi-aje”. Nazwa tak popularna, że niektórzy błędnie nazywają fokusowymi wszelkie badania konsumenckie. Tymczasem jest to tylko jedna z technik badawczych. Rzeczywiście bardzo ważna, więc warto coś o niej wiedzieć.

Czy leci z nami Lekarz?

Gdyby pozwolić sobie na ocenę umiejętności korzystania z narzędzi komunikacji przez rynek farmaceutyczny, z całą pewnością uzyskalibyśmy obraz grającego wirtuoza, wydobywającego ze swego instrumentu najbardziej subtelne dźwięki.

Nie pozwól się zmobbingować

Dzisiejszy rynek farmaceutyczny przechodzi wiele bardzo istotnych zmian regulacyjnych, których efektem jest często konieczność zmiany strategii firmy, a to z kolei może wiązać się ze zmianą struktury zatrudnienia. Tego typu atmosfera niepewności i zagrożenia może sprzyjać nasilaniu się zachowań mobbingowych pracodawcy lub menedżera w stosunku do pracowników, bądź pracowników w stosunku do kolegów w pracy. Zachowania takie mogą być celowe, mające przykładowo doprowadzić do samodzielnego odejścia pracownika z pracy, co w przypadku planowanej restrukturyzacji może zaoszczędzić pracodawcy kosztów związanych z odprawami. Ale zachowania takie mogą być również nieświadome, kiedy nerwowa atmosfera związana z niepewnością zatrudnienia, lub chociażby z kłopotami rodzinnymi, sprawia, że przełożeni lub współpracownicy dopuszczają się mobbingu nie będąc tego świadomymi.

Who is Who

Artur Mazurkiewicz, Field Force Manager, Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o.

Pamiętam bardzo dobrze moment, w którym po raz pierwszy pomyślałem bardzo poważnie o mojej przyszłości zawodowej. To była 6 klasa podstawówki.

Igor Piwowarczyk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Dermatologia, Jelfa SA

Moją przygodę z przemysłem farmaceutycznym rozpocząłem w roku 1996. Po ukończeniu Akademii Medycznej w Warszawie, oraz odbyciu stażu podyplomowego, postanowiłem spróbować swoich sił w biznesie. Rozpoczynałem pracę w firmie MSD jako Przedstawiciel Medyczny.

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy