Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Numer 3/2013 (czerwiec - lipiec)
Wybrane tematy numeru
Company Profile
Rozmowa z Marcinem Domzalskim, Dyrektorem Generalnym Genexo Sp. z o.o.
Studium Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych
Prawie 2000 osób zatrudnionych w przemyśle farmaceutycznym jako przedstawiciele medyczni i farmaceutyczni wzięło udział w kwietniu 2013 w badaniu ankietowym Studium Przedstawicieli Firm Farmaceutycznych, prowadzonym przez Sequence HC Partners. Jest to już siódma edycja tego badania, poprzednia (szósta) była przeprowadzona w 2011 roku, a więc jeszcze przed wejściem w życie Ustawy Refundacyjnej. W 2013 roku Studium zostało objęte patronatem przez pismo Pharmaceutical Representative Polska.
Walka o umysły lekarzy i pacjentów
Wszelkie działania marketingowe firm farmaceutycznych to nic innego, jak walka o to, aby w umyśle lekarza i pacjenta zająć możliwie jak najlepszą pozycję. Pozycjonowanie staje się coraz bardziej istotne – na rynku sukcesywnie pojawiają się nowe produkty lecznicze i wyroby medyczne. Lekarze i pacjenci coraz częściej dokonują wyboru spośród wielu prawie identycznych produktów. Jak zatem sprawić, aby skorzystali z oferty właśnie naszej firmy?
Planowane zmiany w ustawie refundacyjnej
Wiosna obfituje w propozycje zmian w ustawie refundacyjnej. Nie minęły dwa tygodnie od ogłoszenia przez Ministra Zdrowia projektu założeń do zmian ustawy refundacyjnej (30 kwietnia 2013 r.), gdy 10 maja 2013 r. został zgłoszony w Sejmie poselski projekt zmian tejże ustawy.
Omawiamy kluczowe z planowanych zmian, zaprezentowane zarówno przez Ministerstwo Zdrowia, jak i w ramach inicjatywy poselskiej.
Analiza przygotowana przez Praktykę Life Sciences Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka
W poszukiwaniu narzędzi do wzrostu efektywności oraz optymalizacji procesów wspierających
Systemy CRM (Customer Relationship Management) umożliwiają definiowanie i śledzenie wszystkich informacji, komunikatów oraz podjętych akcji, związanych z danym lekarzem czy farmaceutą. Kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie relacjami z klientami powinny zapewniać wspomaganie wszystkich faz kontaktu z klientem, jakim jest lekarz czy farmaceuta, począwszy od rozpoznania i identyfikacji jego potrzeb, a skończywszy na obsłudze „po-wizytowej” i analizie dokonanych działań. Obecnie na polski rynek farmaceutyczny największy wpływ mają zmiany w ustawie refundacyjnej, dlatego też efektywność oraz optymalizacja procesów wspierających zarządzanie relacjami z klientem nabierają coraz większego znaczenia.
Szef idzie zawsze z tyłu, za swoim Zespołem !
Jako dobry Szef będziesz musiał dokonywać wyborów pomiędzy interesem Zespołu, a swoim indywidualnym sukcesem. Nic wielkiego nie osiągniesz, bez poświęceń. Będziesz musiał wybierać i pierwszy dawać przykład, aby służyć wybranemu celowi. Będziesz musiał nauczyć siebie i innych, że sukces nie smakuje, kiedy jest za wszelką cenę. Zawsze obowiązują moralne zasady i wybrane wartości. Dużo mniej kosztuje trzymanie się ich niż zrobienie wyjątku.
"Przełożony każdego szczebla w każdej dziedzinie działalności, doprowadzi do sprawnego działania każdej dziedziny, którą zarządza, o ile posiada sztukę rządzenia i rozkazywania…Ale łatwe to nie jest, bo w tej dziedzinie trzeba oddziaływać na jednostki myślące, stanowiące o sobie i mogące zawsze okazać swój sprzeciw. Trzeba do nich podejść i sprawić, aby same zechciały tego, co im się rozkazuje."
Jak szukać by znaleźć
czyli o czym warto pamiętać szukając pracy
Utrata pracy to niewątpliwie jeden z trudniejszych i emocjonujących momentów w naszym życiu, i to nie tylko zawodowym. Zwykle jest sporym zaskoczeniem, burzącym wypracowane przez lata poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa. Wiąże się nie tylko z lękiem o przyszłość, ale i z poczuciem niesprawiedliwości i rozgoryczeniem. Jak sobie poradzić w tym trudnym momencie naszego życia i wyjść z niego zwycięsko?
Medical Knowledge Development
Nadciśnienie tętnicze
Pierwszy z cyklu artykułów przedstawiających wiedzę na temasz wybranych jednostek chorobowych, schematów postępowania oraz leczenia farmakologicznego. Ideą cyklu jest wzbogadzenie wiedzy pracujących w terenie przedstawicieli, tak by mogli swobodniej czuć się w rozmowach z lekarzami i farmaceutami.
Who is Who
Rafał Koncewicz
Dyrektor Sprzedaży Wyrobów Medycznych
Doradca Zarządu d/s Marketingu
HAND-PROD Sp. z o.o.
Dawid Pawłowski
Business IT Manager New Europe North
Janssen Polska (grupa Johnson&Johnson)
Katarzyna Gajek
Kierownik ds. Rozwoju
portal farmacja.net
Executive Management
Przyjazna perswazja
Formuła zarządzania ikony przemysłu Freda Hassana pozwalająca pozostać świeżym w czasach zawirowań rynkowych: bądź kulturowo świadomy, angażuj zespół, miej respekt dla wartości reputacji, upraszczaj – i często powtarzaj.
Mit nowego modelu komercyjnego
Farma musi odnaleźć nowe konkurencyjne – nie komercyjne – modele sukcesu.
Badanie przeprowadzone przez firmę Cegedim wykazało, że głównym problemem prawie 3/4 menedżerów firm farmaceutycznych jest „zmiana komercyjnego modelu biznesowego”. Rozpaczliwie poszukując nowych modeli handlowych, wielu menedżerów eksperymentowało z mnóstwem różnego rodzaju podejść, w tym restrukturyzacją przedsiębiorstw, reorganizacją działów sprzedaży, zarządzaniem zorientowanym na klienta, wielokanałowym marketingiem i nowymi strategiami dla rynków wschodzących. Niestety, te wysiłki skoncentrowane na handlu, były skazane na niepowodzenie. Ponieważ przemysł farmaceutyczny przeszedł metamorfozę i w swoim cyklu życia zmienił się z handlowego na konkurencyjny, firmy poszukując nowych modeli handlowych na etapie konkurencyjnym, toczą dziś batalie używając do tego celu wczorajszych planów i narzędzi. Branża farmaceutyczna musi odnaleźć nowe konkurencyjne, ale nie komercyjne, modele sukcesu.