Numer 5/2011 (październik - listopad)

Wybrane tematy numeru

Nowa Ustawa Refundacyjna a budżet refundacyjny NFZ i sytuacja w lecznictwie otwartym

Ustawa Refundacyjna, po błyskawicznym procesie legislacyjnym w Sejmie, Senacie i ponownie w Sejmie, została podpisana przez Prezydenta w maju bieżącego roku. Większość jej zapisów ma wejść w życie w dniu 1 stycznia 2012 roku, choć część regulacji (m.in. wymóg dostarczenia przez firmy farmaceutyczne nowych propozycji cen i informacji do negocjacji cenowych, a także nakaz comiesięcznego publikowania danych na temat refundacji leków przez NFZ) weszła w życie wraz z dniem podpisania.
W artykule przeczytasz o tym, jakie implikacje dla przemysłu oraz promocji leków niesie ze sobą Nowa Ustawa.

Sukces Przedstawiciela Medycznego

Wielu za główny wyznacznik sukcesu zawodowego uznaje liczby opakowań leków, które sprzedały się na ich terenie. Rzeczywiście, wyniki sprzedażowe to parametr dający się zmierzyć i pozwalający w prosty sposób ustalić ranking przedstawicieli promujących dany produkt. Zwolennicy tejże metodologii będą argumentować, że liczby są wypadkową jakości pracy przedstawiciela. I trudno się z tym nie zgodzić. Ale czy liczby są jedynym i najważniejszym źródłem satysfakcji zawodowej przedstawicieli? Czy jest coś jeszcze co oni sami uznają za sukces? Swoim postrzeganiem sukcesu, jak i samego zawodu
Przedstawiciela Medycznego dzielą się z nami przedstawiciele firmy AstraZeneca, którzy taki sukces odnieśli.

Life is a journey, not a destination...

Cała branża farmaceutyczna przygotowuje się do pracy w nowym środowisku za sprawą nowej ustawy refundacyjnej, która w całości będzie obowiązywać od stycznia 2012. Czeka nas wszystkich wiele zmian na rynku farmaceutycznym. Uważamy, że Przedstawiciel w dalszym ciągu pozostanie krytyczny dla odnoszenia sukcesów na rynku. A są powody, dla których jego rola może nawet wzrosnąć; szczególnie w segmentach gdzie obowiązuje relacyjny model wizyty. A to jest widoczne dla bardzo wielu przykładów.

Evidence Based Marketing. Badanie Strategii Cenowych Leków

Jak wiadomo cena jest jednym z 4 podstawowych składników klasycznej koncepcji marketing mix ("4P" czyli: product, price, place, promotion). Nic dziwnego, że stanowi też jeden z ważniejszych obszarów badań rynkowych. Badacze rynku wypracowali wiele ciekawych technik badania wrażliwości cenowej – na ile techniki te sprawdzają się „w naszym” świecie leków Rx?

Strategie cenowe leków. Temat szczególnie interesujący teraz, gdy nowe prawo zapowiada rewolucję w sferze cen leków refundowanych. Firmy, przygotowując się negocjacji z Płatnikiem, muszą przewidzieć konsekwencje różnych wariantów nowego układu cen. Jak zmieni się wolumen sprzedaży, jeśli nasz produkt stanie się droższy lub tańszy niż dotąd? Co stanie się, jeśli konkurenci też obniżą ceny? Kto zyska, a kto straci? Jaka strategia daje najwięcej szans na obronę naszego biznesu?

Zdrowy rozsądek versus nawyki

10 pytań, które wesprą twój program budowy marki

Podobnie jak w starym przysłowiu o wojnie i prawdzie, wygląda na to, że „pierwszą ofiarą marketingu pada często zdrowy rozsądek”. W ogniu walki marketingowej, kiedy należy dokonać wyborów, a decyzje są związane z ryzykiem (zawodowym, politycznym, lub innym), górę biorą często nawyki, kultura korporacyjna, myślenie grupowe, czy syndrom zawszerobliliśmy-to-w-ten-sposób.

Namaluj Swoją Karierę

Naszkicowanie (nowego) planu kariery oznacza promocję Twojej osoby, tak samo jak promujesz swoje produkty.

„Zostań w domu i bądź pod telefonem”. Jest to zdanie, z którym wszyscy w branży farmaceutycznej zdążyliśmy się dość dobrze zaznajomić w ostatnim czasie. Jeżeli pracujesz w przemyśle farmaceutycznym wystarczająco długo, twoje ciśnienie krwi mogło podskoczyć tylko z powodu przeczytania takiego zdania. Niezależnie czy zostałeś wcześniej zwolniony, czy przetrwałeś wszystkie dotychczasowe zmiany, zawsze przychodzi czas, kiedy zmiany stają się koniecznością. Poważne poszukiwanie pracy jest często trudniejsze niż bycie przedstawicielem, a czasy kiedy wystarczyło kupić poniedziałkową gazetę z ogłoszeniami, dawno odeszły do lamusa.

Rozmowa Kwalifikacyjna a Dyskryminacja. Zakazane Pytania.

Orientacja seksualna, poglądy polityczne, wiek, plany macierzyńskie, gwarancja nie zajścia w ciążę… Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pracodawca nie ma prawa zadać takich pytań, a jeśli już padną - możesz odmówić odpowiedzi.

Pracodawcy w dzisiejszych czasach mają dużą swobodę w kwestii doboru pracowników. Ważne by swoboda ta przejawiała się wyborem najlepszego kandydata w oparciu o przepisy prawa i poszanowanie godności osobistej.

Dodatek specjalny "eMarketing w farmacji"

Coś drgnęło

Od kilku lat przyglądam się działaniom e-marketingowym firm farmaceutycznych jako marketingowiec oraz, przynajmniej częściowo, jako lekarz - odbiorca tych działań. W ostatnich miesiącach miałem dodatkowo możliwość spędzić dużo czasu w środowisku lekarskim, porozmawiać m.in. o marketingu firm farmaceutycznych i te rozmowy właśnie są punktem wyjściowym do dzisiejszego felietonu.

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy