Evidence Based Marketing. Badanie Strategii Cenowych Leków

Data dodania: 2011-11-06 11:03:01
Evidence Based Marketing. Badanie Strategii Cenowych Leków

Jak wiadomo cena jest jednym z 4 podstawowych składników klasycznej koncepcji marketing mix ("4P" czyli: product, price, place, promotion). Nic dziwnego, że stanowi też jeden z ważniejszych obszarów badań rynkowych. Badacze rynku wypracowali wiele ciekawych technik badania wrażliwości cenowej – na ile techniki te sprawdzają się „w naszym” świecie leków Rx?

Strategie cenowe leków. Temat szczególnie interesujący teraz, gdy nowe prawo zapowiada rewolucję w sferze cen leków refundowanych. Firmy, przygotowując się negocjacji z Płatnikiem, muszą przewidzieć konsekwencje różnych wariantów nowego układu cen. Jak zmieni się wolumen sprzedaży, jeśli nasz produkt stanie się droższy lub tańszy niż dotąd? Co stanie się, jeśli konkurenci też obniżą ceny? Kto zyska, a kto straci? Jaka strategia daje najwięcej szans na obronę naszego biznesu?

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Dyrektor 4Pmedical, która w partnerstwie z Global Inspiration s.c. wdraża m.in. Programy diagnozowania i optymalizacji procesów SF Setup w firmach farmaceutycznych. Ekspert badań rynku farmaceutycznego z 16 letnim doświadczeniem po stronie dostawcy (MDM) i klienta (GSK). Członek PTBRiO, Wykładowca w Podyplomowym Studium Farmakoekonomiki, Marketingu i Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Firma: 4Pmedical

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy