W poszukiwaniu sposobów na wzrost

Data dodania: 2014-06-22 09:06:34
W poszukiwaniu sposobów na wzrost

czyli globalne trendy w marketingu medycznym z perspektywy polskiej

Globalne trendy, kryzys i liczne zmiany ustawodawstwa, jakich doświadczał polski rynek farmaceutyczny w ostatnich latach spowodowały, że dla wielu leków skończył się czas dynamicznych wzrostów, a zmiany w otoczeniu, w połączeniu z rosnącą presją konkurencyjną, postawiły zarządzających nimi managerów w najtrudniejszej od wielu lat sytuacji. Z ekonomicznego punktu widzenia sytuacja taka ma swoje dobre strony. Zmiana warunków funkcjonowania i intensyfikacja konkurencji wymusza wzrost efektywności i eliminuje słabszych graczy (tzw. oczyszczanie rynku). Presja na wzrost efektywności, choć prowokowana okolicznościami, stanowi niewątpliwy impuls rozwojowy dla marketingu. Globalnym oszczędnościom po stronie kosztowej towarzyszy bowiem zmiana sposobu alokacji budżetów marketingowych oraz poszukiwanie coraz to nowszych i bardziej efektywnych sposobów na wzrost. W odpowiedzi na taką potrzebę na rynku pojawiają się nowe sposoby działania, wpisujące się w obserwowane od kilku lat trendy – pacjentocentryzm (ang. patient-centrism), wielokanałowość (ang. multichannel marketing) czy analizy dużych zbiorów danych (ang. big data) dla potrzeb zarządzania relacjami z klientami.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

dr Tomasz M. Miśkiewicz

dr Tomasz M. Miśkiewicz

dr Tomasz M. Miśkiewicz

Ekspert w obszarze kreowania wartości produktów i firm, komunikacji marketingowej oraz strategiach produktu i marki. Twórca innowacyjnych produktów i metodologii, opartych na zaawansowanym know-how oraz podejściu Evidence-Based Marketing. Od 11 lat związany z rynkiem farmaceutycznym. Jako konsultant i strateg pracował dla ponad 100 marek z ponad 20 wiodących koncernów farmaceutycznych, realizując projekty dedykowane na rynek polski oraz kampanie międzynarodowe na rynki ponad 30 innych państw. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, St. Gallen University oraz IESE Business School.

Firma: HealthWay

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy