Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W poszukiwaniu sposobów na wzrost
Data dodania: 2014-06-22 09:06:34czyli globalne trendy w marketingu medycznym z perspektywy polskiej
Globalne trendy, kryzys i liczne zmiany ustawodawstwa, jakich doświadczał polski rynek farmaceutyczny w ostatnich latach spowodowały, że dla wielu leków skończył się czas dynamicznych wzrostów, a zmiany w otoczeniu, w połączeniu z rosnącą presją konkurencyjną, postawiły zarządzających nimi managerów w najtrudniejszej od wielu lat sytuacji. Z ekonomicznego punktu widzenia sytuacja taka ma swoje dobre strony. Zmiana warunków funkcjonowania i intensyfikacja konkurencji wymusza wzrost efektywności i eliminuje słabszych graczy (tzw. oczyszczanie rynku). Presja na wzrost efektywności, choć prowokowana okolicznościami, stanowi niewątpliwy impuls rozwojowy dla marketingu. Globalnym oszczędnościom po stronie kosztowej towarzyszy bowiem zmiana sposobu alokacji budżetów marketingowych oraz poszukiwanie coraz to nowszych i bardziej efektywnych sposobów na wzrost. W odpowiedzi na taką potrzebę na rynku pojawiają się nowe sposoby działania, wpisujące się w obserwowane od kilku lat trendy – pacjentocentryzm (ang. patient-centrism), wielokanałowość (ang. multichannel marketing) czy analizy dużych zbiorów danych (ang. big data) dla potrzeb zarządzania relacjami z klientami.
Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu
Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.
Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.