Evidence Based Marketing

Data dodania: 2011-02-15 19:03:16
Evidence Based Marketing

Kiedyś medycynę uważano za sztukę, opierającą się na indywidualnym doświadczeniu i wiedzy intuicji lekarza. Dziś obowiązuje zasada EBM (Evidence Based Medicine) – decydują empiryczne dowody z badań klinicznych. Podobna przemiana nastąpiła w świecie marketingu. Wprawdzie uprawianie go zawsze będzie wymagać odrobiny artystycznej wyobraźni, ale trudno dziś wyobrazić sobie decydowanie o marketingowych inwestycjach bez ”naukowego”, empirycznego właśnie uzasadnienia. Zalecenie, by w zarządzaniu produktem opierać się na wnioskach z regularnie prowadzonych badań rynkowych nazwałbym zasadą „EVIDENCE BASED MARKETING”.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Dyrektor 4Pmedical, która w partnerstwie z Global Inspiration s.c. wdraża m.in. Programy diagnozowania i optymalizacji procesów SF Setup w firmach farmaceutycznych. Ekspert badań rynku farmaceutycznego z 16 letnim doświadczeniem po stronie dostawcy (MDM) i klienta (GSK). Członek PTBRiO, Wykładowca w Podyplomowym Studium Farmakoekonomiki, Marketingu i Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Firma: 4Pmedical

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy