Zdobyć lojalność apteki

Data dodania: 2013-10-22 09:23:01
Zdobyć lojalność apteki

Reprezentant pracujący z lekiem generycznym podjął współpracę z siecią aptek, która skutecznie zamienia leki droższe na jego produkt (tańszy odpowiednik). Zadowoleni są pacjenci, bo płacą mniej, reprezentant (realizuje wyniki) oraz aptekarz – lek nie jest refundowany, więc warunki handlowe otrzymywane przez aptekę są doskonałe. Aptekarz realizował godziwe zyski przez wiele miesięcy, ale w październiku reprezentantowi skończył się budżet promocyjny. Od 2 listopada, zaraz po otrzymaniu wiadomości, że nie będzie dotychczasowych warunków – apteki sprzedają w tej kategorii inną markę. Reprezentant dzwonił do wspomnianej sieci i prosił o podtrzymanie współpracy. Obiecał, że od stycznia powrócą rabaty i pojawi się budżet na zakup dodatkowych usług od apteki. „Mam ofertę, na której zarabiam więcej” – usłyszał i manager w sieci zaprosił go do współpracy w styczniu. Czy ta apteka wykazała się brakiem lojalności? Czy powinna pomóc reprezentantowi i ze względu na dotychczasową historię, wytrzymać dwa miesiące z gorszymi warunkami, aby doczekać do stycznia? Czym jest lojalność apteki i jak ją budować?

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Tomasz Barałkiewicz

Tomasz Barałkiewicz

Tomasz Barałkiewicz

Niezależny ekspert rynku farmaceutycznego, autor licznych publikacji na jego temat oraz wykładowca uniwersytecki. Od dwunastu lat aktywnie działa w różnych segmentach rynku, współpracuje z licznymi aptekami indywidualnymi, producentami i dystrybutorami oraz innymi podmiotami związanymi z rynkiem farmaceutycznym. W swojej karierze pełnił funkcję National Trade Marketing Managera w firmie USP Zdrowie, gdzie wdrożył liczne innowacyjne i efektywne działania z zakresu coustomer i shopper marketingu. Od ponad pięciu lat jest współwłaścicielem firmy doradczej Pharmaceutical Consulting, która realizuje skuteczne usługi doradcze i szkoleniowe dla firm farmaceutycznych, sieci aptecznych i dystrybutorów.

Firma: Pharmaceutical Consulting

Kontakt z autorem: tomasz@baralkiewicz.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy