Ustawa Refundacyjna a Promocja do Lekarzy

Data dodania: 2011-12-23 06:45:38
Ustawa Refundacyjna a Promocja do Lekarzy

Co zmienia Ustawa, co chcą wiedzieć Lekarze?

Główne zapisy Ustawy Refundacyjnej związane z lekarzami odnoszą się do ich nowych obowiązków w sytuacji przepisywania produktów refundowanych. Warto zaznaczyć, że część planowanych zmian ujętych jest również w projekcie rozporządzenia w sprawie recept lekarskich (projekt z dnia 8 listopada 2011 roku). Lekarze, jako uprawnieni do wystawiania recept na produkty refundowane ze środków publicznych, są objęci wprowadzanymi przez Ustawę Refundacyjną restrykcjami promocyjnymi, nowymi obowiązkami dotyczącymi preskrypcji produktów refundowanych oraz karami za nieprzestrzeganie nowych przepisów.

Rozważania na temat Ustawy Refundacyjnej w kontekście promocji do lekarzy proponujemy przeprowadzić w trzech płaszczyznach:

  1. podejście standardowe, czyli jakie zmiany Ustawa wprowadza w zakresie promocji do lekarzy
  2. co firma farmaceutyczna może lub powinna komunikować lekarzom przygotowując ich do współpracy
    w ramach nowych regulacji, o jakich zmianach odnoszących się do promowanego produktu warto uprzedzić lekarza
  3. jaki serwis dla lekarzy może zaoferować firma farmaceutyczna, wspierając w ten sposób swoich partnerów w zrozumieniu nowej rzeczywistości, w której przyjdzie im pracować od stycznia 2012 roku.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

dr Bogdan Falkiewicz, Anna Smaga

dr Bogdan Falkiewicz

dr Bogdan Falkiewicz

W Sequence starszy partner. Lekarz internista i chemik, zajmuje się doradztwem strategicznym i operacyjnym na rynku farmaceutycznym (w tym wcześniej w McKinsey & Company oraz IMS Health Consulting). Pracował także w przemyśle, m.in. jako dyrektor marketingu strategicznego i efektywności biznesu w Pliva Kraków S.A. Specjalizuje się w budowaniu strategii, efektywności biznesu i procesach business development w Farmie.

Firma: Sequence HC Partners Sp. z o.o.

Kontakt z autorem: bogdan.falkiewicz@sequence.pl

Anna Smaga

Anna Smaga

W Sequence starszy partner. Absolwentka kierunku zastosowań matematyki na wydziale Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego; magister zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz absolwent programu MBA realizowanego przez UW we współpracy z University of Illinois, badaczka rynku i konsultantka z wieloletnim doświadczeniem (m.in. w IMS Health), autorka wielu projektów analityczno-prognostycznych.

Firma: Sequence HC Partners Sp. z o.o.

Kontakt z autorem: anna.smaga@sequence.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy