Siła Zespołów Sprzedaży

Data dodania: 2013-03-04 07:12:32
Siła Zespołów Sprzedaży

Nie zapominaj, jak ważną rolę pełni menedżer pierwszej linii

Przemysł farmaceutyczny stoi przed dużymi zmianami wpływającymi na podstawowe aspekty działalności biznesowej. Płatnicy zyskują na znaczeniu, dostawcy usług konsolidują się, a lekarze ograniczają dostęp do siebie przedstawicielom medycznym. Specjalistyka zaczyna być traktowana priorytetowo w stosunku do podstawowej opieki zdrowotnej, czyniąc tradycyjny model sprzedaży mniej efektywnym, podczas gdy konkurenci rozwijają kompetencje key account managementu oraz sprzedaży B2B. Kliento-centryczność jest królem, prowadząc do nowych roli usługowych i sprzedażowych.
W reakcji na wszystkie te zmiany, firmy farmaceutyczne, co nie jest zaskoczeniem, inwestują dużo energii i zasobów w procesy przystosowawcze nastawione na zjednanie funkcji sprzedażowej z dostępnymi szansami rynkowymi. To co jednak nas uderza, to fakt, że budowa zespołu district managerów (DM) - który w rzeczywistości jest pierwszą siłą za zespołem sprzedaży - wynika często z potrzeby chwili, sprowadzając ich do zwykłego, montowanego na szybko, szczebelka korporacyjnej drabinki odpowiedzialności.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy