Przychodzi Przedstawiciel do lekarza...

Data dodania: 2013-10-22 08:45:58
Przychodzi Przedstawiciel do lekarza...

...na wizytę promocyjną i niepromocyjną

W poprzednim artykule prawników naszej kancelarii „Przychodzi CBA do lekarza” poruszyliśmy temat relacji przedstawiciel-lekarz, natomiast w niniejszym artykule chcielibyśmy obalić kolejne mity i przedstawić różnice pomiędzy narzędziami pracy przedstawiciela o charakterze promocyjnym i niepromocyjnym

Źródło problemów…

Zacznijmy od początku, czyli od rynku regulowanego, tj. takiego, którego funkcjonowanie jest obwarowane licznymi ograniczeniami przez państwo, w tym w zakresie reklamy. Przedsiębiorcy farmaceutyczni zostali z jednej strony ograniczeni w prowadzeniu działalności marketingowej, poprzez wyznaczenie im ścisłych ram, w których mogą stosować limitowane narzędzia marketingowe – z drugiej strony - etyczna strona tego biznesu zobowiązuje ich do prowadzenia działań, które będą zmierzały do zwiększenia poziomu edukacji środowiska medycznego i pacjentów, a tym samym przyczynią się do rozszerzenia świadomości co do zagrożeń zdrowia oraz profilaktyki. I tutaj pojawia się pierwszy problem – jak pogodzić, a jednocześnie oddzielić działania o charakterze typowo marketingowym, a więc mające w efekcie końcowym przynieść wzrost przychodu (patrz: sprzedaży) z działaniami, których celem jest wzrost świadomości pacjenta (edukacja) co do sposobu leczenia danego schorzenia, zapobiegania mu czy też profilaktyki? Problem jest tym większy, że wymienione powyżej działania, zarówno te o charakterze promocyjnym, jak i niepromocyjnym, są de facto wykonywane lub koordynowane przez te same osoby – przedstawicieli medycznych.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

dr Anna Partyka-Opiela, Tomasz Kaczyński

dr Anna Partyka-Opiela

dr Anna Partyka-Opiela

Doktor prawa, dołączyła do zespołu kancelarii Domański Zakrzewski Palinka w maju 2012 r. Posiada wieloletnie doświadczenie jako prawnik wewnętrzny w firmach farmaceutycznych. Świadczy bieżące doradztwo z zakresu szeroko rozumianego prawa farmaceutycznego oraz związanych z nim zagadnień prawa podatkowego, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z marketingiem i promocją produktów leczniczych oraz compliance, wytwarzaniem, dystrybucją i refundacją. Jest także autorką licznych publikacji, w tym artykułów oraz publikacji książkowych.

Firma: Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka

Kontakt z autorem: anna.partyka-opiela@dzp.pl

Tomasz Kaczyński

Tomasz Kaczyński

Radca prawny. Świadczy doradztwo ponad 40 przedsiębiorcom funkcjonującym na rynku farmaceutycznym, w tym producentom, dystrybutorom i sieciom aptek. Zakres jego ekspertyzy obejmuje wszystkie obszary prawa farmaceutycznego – rejestrację produktów, kwestie refundacyjne, zagadnienia wytwarzania, dystrybucji, importu równoległego, prawo reklamy i regulacje badań klinicznych. Posiada również doświadczenie w doradztwie z zakresu weterynaryjnych produktów leczniczych. Doradza także w zakresie prawa żywnościowego, w szczególności w kwestii produktów z pogranicza, suplementów diety i kosmetyków, a także wyrobów medycznych i produktów biotechnologicznych.

Firma: Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka

Kontakt z autorem: tomasz.kaczynski@dzp.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy