Prognozowanie Sprzedaży Produktów Nowych i Specjalistycznych

Data dodania: 2012-08-10 15:51:58
Prognozowanie Sprzedaży Produktów Nowych i Specjalistycznych

W poprzednim naszym artykule (Pharmaceutical Representative Polska, czerwiec-lipiec 2012, nr 3(21)) omówiliśmy podstawowe zagadnienia związane z prognozowaniem sprzedaży oraz bliżej przyjrzeliśmy się podejściu stosowanemu w przypadku produktów obecnych na rynku, dla których dostępne są historyczne dane sprzedażowe.

Co jednak w sytuacji, kiedy nie mamy dostępu do takich danych, bo nasz produkt dopiero wchodzi na rynek? A może nasz produkt jest innowacyjny, bez aktualnie dostępnych na rynku odpowiedników i rozwój sprzedaży będzie związany z tworzeniem nowego rynku? Albo jest produktem specjalistycznym stosowanym w ramach programu lekowego, gdzie obrót jest warunkowany możliwościami finansowymi płatnika? A może nie dysponujemy wiarygodnymi danymi sprzedażowymi ze względu na trudny do objęcia statystyką, bardzo selektywny kanał dystrybucji?

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Anna Smaga, Aleksandra Komorowska, Joanna Wilczyńska

Anna Smaga

Anna Smaga

W Sequence starszy partner. Absolwentka kierunku zastosowań matematyki na wydziale Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego; magister zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz absolwent programu MBA realizowanego przez UW we współpracy z University of Illinois, badaczka rynku i konsultantka z wieloletnim doświadczeniem (m.in. w IMS Health), autorka wielu projektów analityczno-prognostycznych.

Firma: Sequence HC Partners Sp. z o.o.

Kontakt z autorem: anna.smaga@sequence.pl

Aleksandra Komorowska

Aleksandra Komorowska

Jest starszym specjalistą w dziale doradczym Sequence; absolwentka Wydziału Farmacji Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od ponad 10 lat związana z rynkiem farmaceutycznym. Wcześniej pracowała w firmach AzyXGeopharmaServices i IMS Health. Specjalizuje się w projektach związanych z prognozowaniem i analizą scenariuszową zmian na rynku związaną ze zmianami regulacyjnymi.

Firma: Sequence HC Partners Sp. z o.o.

Kontakt z autorem: aleksandra.komorowska@sequence.pl

Joanna Wilczyńska

Joanna Wilczyńska

Pracuje w dziale doradczym Sequence; absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 7 lat zajmuje się projektami badawczymi i analitycznymi na rynku farmaceutycznym. Specjalizuje się w projektach badawczych na rynkach specjalistycznych (programy terapeutyczne, onkologia, RZS, SM), ma także doświadczenie w badaniach wspierających analizy HTA oraz w rejestrach pacjentów.

Firma: Sequence HC Partners Sp. z o.o.

Kontakt z autorem: joanna.wilczynska@sequence.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy