Miejsce e-marketingu w marketing mix produktu Rx 2011

Data dodania: 2011-02-11 14:53:29
Miejsce e-marketingu w marketing mix produktu Rx 2011

Już od pewnego czasu toczy się w Polsce dość żywy spór o skuteczność e-marketingu jako narzędzia efektywnej promocji leków Rx.

Po jednej stronie barykady stoją ci, którzy mienią się apostołami postępu i nowej myśli, po drugiej – sceptycy, wykazujący, że zainwestowane w e-marketing pieniądze to pieniądze po prostu wyrzucone. Jak się łatwo domyślić, w pierwszej kategorii odnaleźć można przede wszystkim szeroko rozumiane „agencje interaktywne” (czy też jakkolwiek inaczej same się nazywają) promujące i sprzedające nowe narzędzia oraz tych ludzi marketingu, którzy wykonali już pierwsze projekty, czasami się na nich zawiedli, ale po wyciągnięciu wniosków i nauk płynących z porażki (a te bywają bezcenne), dokonali pewnych zmian w założeniach i implementacji i w końcu zaczęli odnosić sukcesy.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Janusz Krupa

Janusz Krupa

Janusz Krupa

Lekarz, absolwent I Wydziału Lekarskiego AM w Warszawie oraz programu Advanced Certificate in Marketing organizowanego przez CIM (Chartered Institute of Marketing, UK). W branży farmaceutycznej (firmy: Eli Lilly, GSK i Schering-Plough) pracował w latach 1992 – 2006. W ciągu tych lat miał okazję poznać pracę m.in. Przedstawiciela, Regionalnego Kierownika Sprzedaży, Product Managera, Analityka Badań Rynku, Dyrektora Marketingu, Business Unit Managera, na poziomie regionalnym (Środkowo-wschodnia Europa, Bliski Wschód i Afryka) zarządzał marketingiem preparatów onkologicznych. Zajmował się promocją leków w następujących obszarach terapeutycznych: onkologia, psychiatria, pulmonologia i alergologia, diabetologia, dermatologia, antybiotykoterapia. W ramach swoich obowiązków prowadził szkolenia marketingowe i sprzedażowe. Od 2006 niezależny trener i konsultant w zakresie marketingu farmaceutycznego.

Firma: BrandPharma

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy