Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jak efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) wpływa na poziom sprzedaży marek OTC i Rx?
Data dodania: 2012-10-13 10:40:07Według badań przeprowadzonych przez The Nielsen Company opinie osób, które znamy oraz opinie konsumentów publikowane w sieci cieszą się najwyższym zaufaniem – odpowiednio 90% i 70%. Pacjenci coraz częściej poszukują informacji i opinii na temat leków OTC i Rx na serwisach i forach internetowych. Na tej podstawie kształtują swoje własne opinie, podejmują decyzje zakupowe czy wręcz wymagają od lekarzy przepisania konkretnego leku.
Zjawisko to, zwane potocznie w farmacji „Dr Google”, w marketingu jest nazywane efektem ROPO (Research Online, Purchase Offline) i polega właśnie na poprzedzaniu zakupów, czy prośby o wypisanie konkretnego leku intensywnym researchem online dokonywanym przez pacjentów.
Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu
Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.
Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.