Jak efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) wpływa na poziom sprzedaży marek OTC i Rx?

Data dodania: 2012-10-13 10:40:07

Według badań przeprowadzonych przez The Nielsen Company opinie osób, które znamy oraz opinie konsumentów publikowane w sieci cieszą się najwyższym zaufaniem – odpowiednio 90% i 70%. Pacjenci coraz częściej poszukują informacji i opinii na temat leków OTC i Rx na serwisach i forach internetowych. Na tej podstawie kształtują swoje własne opinie, podejmują decyzje zakupowe czy wręcz wymagają od lekarzy przepisania konkretnego leku.
Zjawisko to, zwane potocznie w farmacji „Dr Google”, w marketingu jest nazywane efektem ROPO (Research Online, Purchase Offline) i polega właśnie na poprzedzaniu zakupów, czy prośby o wypisanie konkretnego leku intensywnym researchem online dokonywanym przez pacjentów.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Tagi

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy