Evidence Based Marketing. „Skoncentruj się…”

Data dodania: 2011-06-15 11:47:54
Evidence Based Marketing. „Skoncentruj się…”

Jak rozumne i dobrze zaprojektowane badania rynkowe pomagają skuteczniej prowadzić business?

Jednym z ważniejszych problemów, z którymi mają do czynienia Zespoły Sprzedaży pracujące z lekarzami, jest poprawne „wytargetowanie” najlepszych klientów. Wizyty to bardzo drogie „medium” zatem trzeba nim gospodarować z dużą rozwagą. Zwykle budżet sprzedaży nie pozwala na to, by regularnie odwiedzać wszystkich lekarzy danej specjalizacji. Znana powszechnie Reguła Pareto mówi, że większość sprzedaży w danej grupie klientów jest generowana przez jej mniejszość. Weźmy dla przykładu ginekologów. Teoretycznie, każdy lekarz z tej kilkutysięcznej specjalizacji mógłby przepisywać preparaty HRT (hormonalnej terapii zastępczej). W praktyce jednak okazuje się, że znaczna część z nich, może nawet większość – ma tak mały potencjał preskrypcyjny, że odwiedzanie ich nie będzie opłacalne.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Dyrektor 4Pmedical, która w partnerstwie z Global Inspiration s.c. wdraża m.in. Programy diagnozowania i optymalizacji procesów SF Setup w firmach farmaceutycznych. Ekspert badań rynku farmaceutycznego z 16 letnim doświadczeniem po stronie dostawcy (MDM) i klienta (GSK). Członek PTBRiO, Wykładowca w Podyplomowym Studium Farmakoekonomiki, Marketingu i Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Firma: 4Pmedical

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy