Czy rozwój narzędzi IT może być sposobem na wzrost efektywności?

Data dodania: 2012-12-13 10:56:11

Obserwując nieustanną ewolucję potrzeb i strategii firm farmaceutycznych można uznać, że w przyszłości adekwatnym zmianom ulegną systemy i narzędzia IT wykorzystywane w tych firmach. Kierunki rozwoju systemów informatycznych narzucane są przez skrócony horyzont czasowy dla decyzji biznesowych oraz dynamiczne zmiany warunków funkcjonowania.
  Obecnie firmy często budują niepowiązane ze sobą narzędzia, które służą zdobywaniu i przetwarzaniu ogromnej ilości danych z różnych dostępnych źródeł - nie tylko z systemu finansowo-księgowego, ale również danych z systemu do budżetowania, planowania popytu, CRM, danych od partnerów biznesowych (hurtowni, aptek), danych rynkowych o sprzedaży, zakupach, zapasach, dystrybucji, cen oraz innych nabywanych od firm zajmujących się badaniem rynku. Wszystkie powinny służyć lepszemu zrozumieniu  sytuacji rynkowej oraz efektywnemu i świadomemu podejmowaniu decyzji dotyczących sposobu wykorzystania i alokacji posiadanych zasobów, a przez to poprawić pozycję konkurencyjną. Ten szybko rosnący zbiór danych rzadko kiedy jest analizowany łącznie, co pozwoliłoby uzyskać przekrojowe analizy dające pełniejszy obraz sytuacji i pozycji rynkowej, np. jaka jest efektywność w kontekście zastosowanych instrumentów marketing-mix, czy działań zespołu przedstawicieli medycznych lub aptecznych na tle konkurencji.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Krystian Barłożewski

Krystian Barłożewski

Krystian Barłożewski

Specjalizuje się w projektach strategicznych, związanych z poprawą efektywności firm oraz optymalizacji procesów biznesowych. Od kilku lat związany z branżą farmaceutyczną, gdzie w funkcji interim managera był odpowiedzialny za wdrożenie krytycznych dla organizacji projektów strategicznych w zakresie sprzedaży oraz dystrybucji. Odpowiadał za zarządzanie kanałem dystrybucji bezpośredniej i wdrożenie strategii marketingowych.
Kilkuletnia praktyka w międzynarodowych firmach doradczych pozwoliła mu zdobyć doświadczenie w zakresie finansów. Członek ACCA, biegły rewident i certyfikowany auditor wewnętrzny (CIA). Obecnie jest doktorantem w Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej, gdzie prowadzi studia w dyscyplinie nauk o zarządzaniu.

Firma: MDDP Business Consulting

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy