Evidence Based Marketing. Dlaczego fokusy?

Data dodania: 2011-08-09 08:15:05
Evidence Based Marketing. Dlaczego fokusy?

Wywiady grupowe – zwane popularnie fokusami – to od wielu lat sztandarowa technika w badaniach rynku. Jak wyglądają takie fokusy, i po co się je robi? Dlaczego marketingowcy tak je sobie upodobali? I czy zawsze są dobrą metodą poznawania opinii i zachowań klientów?

W polskiej terminologii przyjęło się określenie: zogniskowane wywiady grupowe. Czyli kalka językowa z ang. Focus Group Interview (FGI). Ale i tak wszyscy mówią: „fokusy”, „grupy fokusowe” albo „ef-dżi-aje”. Nazwa tak popularna, że niektórzy błędnie nazywają fokusowymi wszelkie badania konsumenckie. Tymczasem jest to tylko jedna z technik badawczych. Rzeczywiście bardzo ważna, więc warto coś o niej wiedzieć.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Andrzej Szczypior

Dyrektor 4Pmedical, która w partnerstwie z Global Inspiration s.c. wdraża m.in. Programy diagnozowania i optymalizacji procesów SF Setup w firmach farmaceutycznych. Ekspert badań rynku farmaceutycznego z 16 letnim doświadczeniem po stronie dostawcy (MDM) i klienta (GSK). Członek PTBRiO, Wykładowca w Podyplomowym Studium Farmakoekonomiki, Marketingu i Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Firma: 4Pmedical

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy