Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Evidence Based Marketing. Dlaczego fokusy?
Data dodania: 2011-08-09 08:15:05Wywiady grupowe – zwane popularnie fokusami – to od wielu lat sztandarowa technika w badaniach rynku. Jak wyglądają takie fokusy, i po co się je robi? Dlaczego marketingowcy tak je sobie upodobali? I czy zawsze są dobrą metodą poznawania opinii i zachowań klientów?
W polskiej terminologii przyjęło się określenie: zogniskowane wywiady grupowe. Czyli kalka językowa z ang. Focus Group Interview (FGI). Ale i tak wszyscy mówią: „fokusy”, „grupy fokusowe” albo „ef-dżi-aje”. Nazwa tak popularna, że niektórzy błędnie nazywają fokusowymi wszelkie badania konsumenckie. Tymczasem jest to tylko jedna z technik badawczych. Rzeczywiście bardzo ważna, więc warto coś o niej wiedzieć.
Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu
Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.
Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.