Strategie komunikacji na rynku farmaceutycznym w dobie multichannel

Data dodania: 2014-09-13 08:31:10
Strategie komunikacji na rynku farmaceutycznym w dobie multichannel

Na przełomie lipca i sierpnia br. odbyły się prestiżowe regaty Sopot Match Race. Do Sopotu zjechało 12 z 20 czołowych na świecie załóg. Zwinne manewry 4-osobowych teamów można było obserwować z sopockiego molo. Elementem imprezy był wyścig dla sponsorów. Każdy z nich miał przywilej bezpośredniego doświadczenia zmagań na wodzie. Kiedy jachty wystartowały zdarzyło się coś zaskakującego. W czasie, gdy większość załóg ruszyła z linii startowej w kierunku boi, jeden z jachtów z pełnym impetem ruszył w morze. Dla niewtajemniczonych obserwatorów jego zachowanie wydawało się niezrozumiałe, a dla tych bardziej obeznanych, co najmniej brawurowe. Jacht przepłynął jeszcze kilkaset metrów, przeprowadził zwrot i łapiąc wiatr w żagle z ogromną jak na łódź żaglową prędkością przedostał się do boi, zostawiając konkurentów w tyle. Ta dość niecodzienna taktyka skipera zwycięskiego jachtu może skłaniać do konkluzji nt. znaczenia strategii i pewnych analogii pomiędzy sportem a biznesem. W żeglarstwie, podobnie jak w wielu innych dyscyplinach sportu, konkuruje się umiejętnościami, warunkami fizycznymi, sprzętem i strategią. Dochodzi jeszcze oczywiście szczęście, ale jako czynnik poza naszym wpływem, można je pominąć, licząc na jego łut… W większości dyscyplin sportowych różnice w umiejętnościach, warunkach fizycznych i sprzęcie pomiędzy czołowymi zawodnikami czy drużynami są minimalne. O sukcesie w danej rywalizacji decyduje więc przede wszystkim przyjęta strategia. Urok tak sportu, jak i biznesu polega między innymi na tym, że od czasu do czasu, pomimo że wszyscy teoretycznie wiedzą i robią to samo, nagle znajduje się ktoś, kto robi coś inaczej, wypływa na „błękitny ocean” i ku zdumieniu obserwatorów wyprzedza skonsternowanych konkurentów. Tym czymś innym jest zmiana strategii.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

dr Tomasz M. Miśkiewicz

dr Tomasz M. Miśkiewicz

dr Tomasz M. Miśkiewicz

Ekspert w obszarze kreowania wartości produktów i firm, komunikacji marketingowej oraz strategiach produktu i marki. Twórca innowacyjnych produktów i metodologii, opartych na zaawansowanym know-how oraz podejściu Evidence-Based Marketing. Od 11 lat związany z rynkiem farmaceutycznym. Jako konsultant i strateg pracował dla ponad 100 marek z ponad 20 wiodących koncernów farmaceutycznych, realizując projekty dedykowane na rynek polski oraz kampanie międzynarodowe na rynki ponad 30 innych państw. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, St. Gallen University oraz IESE Business School.

Firma: HealthWay

Kontakt z autorem: redakcja@pharmrep.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy