Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Rewizja systemów wyznaczania celów sprzedażowych wobec zmian zachodzących na polskim rynku farmaceutycznym
Data dodania: 2013-08-22 07:04:35Nowe sposoby rozliczania przedstawicieli medycznych i aptecznych wymagają wprowadzenia celów jakościowych
Głównym zadaniem przedstawicieli medycznych jest aktywne szerzenie wiedzy o leku wśród lekarzy, ale ich praca jest rozliczana w oparciu o cele sprzedażowe. Najczęściej są to konkretne cele ilościowe w danym cyklu promocyjnym, ale dodatkowo przedstawiciele medyczni mogą być rozliczani także na podstawie tzw. celów jakościowych, inaczej zwanych „miękkimi”. Do tej kategorii można zaliczyć przeprowadzenie warsztatów edukacyjnych dla lekarzy i farmaceutów, terminowe planowanie i raportowanie wizyt przedstawicielskich, częstość oraz zapamiętywalność wizyt wśród lekarzy, czy też zapewnienie określonej ilości promowanych leków w aptekach współpracujących z firmą farmaceutyczną. Inne cele mogą dotyczyć ekspozycji produktów na półkach aptecznych, utrzymania odpowiedniego poziomu dystrybucji numerycznej, koordynacji promocji, terminowości w raportowaniu wizyt, przeprowadzania szkoleń w aptekach czy też wydawania farmaceutom materiałów informacyjnych i reklamowych, itd. Niewątpliwie dylematem managera jest połączenie prostoty i przejrzystości, jakim powinien cechować się dobry system premiowy, ze zmianami, jakie zaszły na rynku wymuszającymi wprowadzenie nowych, bardziej efektywnych, ale często złożonych, rozwiązań w tym obszarze.
Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu
Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.
Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.