Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Nasza konkurencja ma nowocześniejsze leki?
Data dodania: 2010-04-05 10:20:30"Pracuję w firmie, w której duży nacisk kładzie się na wyniki sprzedaży. Mieliśmy sporo szkoleń sprzedażowych, ale obecnie klienci najczęściej prowadzą z nami negocjacje, a takich szkoleń firma nie zapewnia. Jak przekonać pracodawcę, że rynek wymaga nowszych technik, a my – innych szkoleń?"
Rzeczywiście, ja również spotykam się z licznymi przypadkami "negocjacyjnego" podejścia klientów w relacjach z firmami. Zanim jednak uznamy, że negocjacje są alternatywą sprzedaży, zauważmy, co różni te dwa podejścia.
Po pierwsze, sprzedaż, w rozumieniu procesu, w którym jedna ze stron oferuje rozwiązanie problemu, jakie odzwierciedla potrzeby drugiej strony, zakłada porozumienie, co do wyboru rozwiązania na określonych warunkach. Innymi słowy – jedna ze stron składa ofertę, którą druga ze stron przyjmuje lub nie. To nie jest układ symetryczny, każda ze stron spełnia tu określoną rolę ("dawcy" i "biorcy").
Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu
Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.
Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.