Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Najpierw zdefiniuj, potem wymagaj
Data dodania: 2013-08-24 09:21:58Dlaczego wróbel jest mały, bury, krągły i lekki? Bo gdyby był duży, czerwony, kanciasty i ciężki, to byłby ceglanym murem. Mało śmieszne? Bo też i nie jest to żaden żart. To zwykły opis wróbla. Wraz ze zmianą jego cech i kryteriów zmienia się to, co przedstawia. Jak sprawić, żeby ktoś, kto wróbla nie widział, odróżnił go nie tylko od muru, ale od każdego innego ptaka? Gdyby miał go, dajmy na to, złapać? Bez tego umyślny przyniesie cegłę, a zlecający mu zadanie będzie niesłusznie się dziwił, skąd cegła zamiast wróbla. Ano stąd, że wiele kwestii przyjmowanych jest w domniemaniu, że przecież wszyscy wiedzą i widzą to samo i tak samo. Zwłaszcza w kwestiach podstawowych. Jakże mylne to może być założenie.
W biznesie do definiowania wszelkich spraw, kwestii, celów i innych ważnych rzeczy podchodzi się z pewną niechęcią. To przecież domena smętnych profesorów, przeedukowanych jajogłowych i innych nudziarzy. Szkoda zaprzątać sobie tym głowę, gdy liczy się wynik na koniec szybko umykającego miesiąca. A definiowanie i dokładne opisywanie to jeden z podstawowych problemów w komunikacji. Zwyczajnie nie rozumiemy się w firmach. A to sprawia, że nie tylko cele nie są realizowane, ale także wpływa to na spadek motywacji, wykonywanie niepotrzebnych, a może i szkodliwych, zadań i ogólną degrengoladę.
Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu
Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.
Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.