Merchandising w aptece. Konieczność czy fanaberia?

Data dodania: 2010-08-05 13:03:36
Merchandising w aptece. Konieczność czy fanaberia?

Merchandising pochodzi od angielskiego słowa "merchandise", czyli dobra przeznaczone na sprzedaż, czyli towar. W naszym języku brak odpowiednika, dlatego też używa się oryginalną formę angielską . Gdybyśmy jednak chcieli przetłumaczyć "merchandising" dosłownie, to najtrafniej opisywałoby stwierdzenie "towarowanie" lub "zatowarowanie".
 

Merchandising to wpływanie na zachowania klientów poprzez wystrój sklepu i sposób prezentacji produktów.

Merchandising to wykorzystywanie wiedzy o zachowaniach konsumenckich w celu zwiększenia sprzedaży produktów bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Merchandising to sztuka uzyskania atrakcyjnej widoczności właściwego produktu, we właściwy sposób, we właściwym miejscu i wyborze, tak , aby zmaksymalizować okazję do jego zakupu przez klienta.
 

Merchandising to wytworzenie pewnej interakcji między klientem, produktem, miejscem sprzedaży i sprzedawcą.
 

Merchandising to Twój, wciąż obecny przyjaciel, stale pomagający ci w sprzedaży.
 

Merchandising to wszelkie działania związane z przekazaniem towaru od sprzedawcy do nabywcy:
Zagospodarowanie otoczenia sklepu – parking, szyldy, reklamy zewnętrzne etc.
Zarządzanie przestrzenią sklepu,
Zarządzanie ruchem konsumentów
Odpowiednia ekspozycja towaru
Aranżacja przestrzeni sklepowej – oświetlenie, kolorystyka, muzyka, klimatyzacja etc.
Wyposażenie sklepu – szyldy, gabloty, półki, podajniki etc.
 

Merchandising apteczny

Jak widać definicji marchandisingu jest wiele, ale większość dotyczy wpływania na decyzję zakupową konsumenta. Rodzi się więc pytanie czy merchandising w aptece jest w ogóle potrzebny, a jeśli tak, to czy różni się on od merchandisingu stosowanego w innych sklepach.

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Marek Płoucha

Marek Płoucha

Marek Płoucha

Trener, coach, konsultant. Z wykształcenia lekarz, absolwent MBA, licencjonowany coach ICC - International Coaching Commmunity, licencjonowany przez R.Bandlera Practitioner of Art. NLP, Członek Izby Coachingu. Doświadczenie w prowadzeniu i zarządzaniu szkoleniami zdobywał w branży medycznej, był właścicielem apteki, zarządzał zespołami przedstawicieli, zajmował się dystrybucją i przetargami. Autor wielu szkoleń. Przez 7 lat pracował jako Menedżer ds. Szkoleń w firmie Polpharma. W tym czasie wyszkolił ponad 1100 Przedstawicieli Medycznych i Aptecznych. Od 5 lat jest właścicielem firmy szkoleniowej, trenerem firmy Genexo, współpracuje z trenerami z Training Systems. Główny zakres aktywności to szkolenia zespołów sprzedażowych, rozwój kompetencji kadry menedżerskiej, executive coaching i live coaching. Prywatnie żegluje, głównie po morzu. Jest instruktorem żeglarstwa i narciarstwa.

Firma: Go Ahead

Kontakt z autorem: ploucha.m@gmail.com, mploucha@trainingsystems.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy