Lojalność kliencka w aptece. Mit czy rzeczywistość?

Data dodania: 2010-10-05 10:57:13
Lojalność kliencka w aptece. Mit czy rzeczywistość?

Działania firm na rynku farmaceutycznym, zarówno wielkich międzynarodowych koncernów, jak i niewielkich przedsiębiorstw zatrudniających kilka osób – aptek, koncentrowały się do tej pory na uzyskaniu wzrostu udziału w rynku, poprzez pozyskiwanie nowych klientów, czy przejęcie dotychczasowych klientów konkurencji. Tak było, gdy rynek był w fazie dojrzewania. Dzisiaj, gdy mamy do czynienia z rynkiem zdecydowanie bardziej dojrzałym, gdy liczba aptek wydaje się być wystarczająca, a rentowność przedsiębiorstwa jakim jest apteka spada, kluczowa staje się odpowiedź na pytania: jak pozyskać i utrzymać lojalnego klienta? Na czym polega lojalność klienta w aptece? Kim jest lojalny klient w aptece?

Poleć znajomemu



Nie posiadasz uprawnień aby zobaczyć pozostałą część artykułu

Poniżej informujemy co może być powodem takiej sytuacji.

Aby zobaczyć całą treść musisz się zalogować.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zapraszamy do bezpłatnej rejestracji.

Artykuł dostępny jest również w wersji papierowej i elektronicznej naszego magazynu.
Zapraszamy do prenumeraty.

Możliwość logowania i rejestracji dostępna jest w prawej części serwisu.

Autorzy artykułu

Marek Płoucha

Marek Płoucha

Marek Płoucha

Trener, coach, konsultant. Z wykształcenia lekarz, absolwent MBA, licencjonowany coach ICC - International Coaching Commmunity, licencjonowany przez R.Bandlera Practitioner of Art. NLP, Członek Izby Coachingu. Doświadczenie w prowadzeniu i zarządzaniu szkoleniami zdobywał w branży medycznej, był właścicielem apteki, zarządzał zespołami przedstawicieli, zajmował się dystrybucją i przetargami. Autor wielu szkoleń. Przez 7 lat pracował jako Menedżer ds. Szkoleń w firmie Polpharma. W tym czasie wyszkolił ponad 1100 Przedstawicieli Medycznych i Aptecznych. Od 5 lat jest właścicielem firmy szkoleniowej, trenerem firmy Genexo, współpracuje z trenerami z Training Systems. Główny zakres aktywności to szkolenia zespołów sprzedażowych, rozwój kompetencji kadry menedżerskiej, executive coaching i live coaching. Prywatnie żegluje, głównie po morzu. Jest instruktorem żeglarstwa i narciarstwa.

Firma: Go Ahead

Kontakt z autorem: ploucha.m@gmail.com, mploucha@trainingsystems.pl

Lista numerów

Sonda

W chwili obecnej nie ma żadnej aktywnej sondy.

Zobacz wyniki i pozostałe sondy